Książki dla copywriterów – „Twoja firma w social mediach. Wydanie II”

Posted in Copywriting, Książki
on Lipiec 23, 2018
Książki dla copywriterów - Twoja firma w social mediach

Od dziś na blogu będę polecać ciekawe książki dla copywriterów – „Twoja firma w social mediach” to właśnie pierwsza z nich.

W środku wiele przydatnych, marketingowych wskazówek; przykładów, jak sobie radzić w czasie kryzysów i przegląd pomocnych narzędzi do social media marketingu.   

Czego dowiesz się z książki dla copywriterów – „Twoja firma w social mediach. Wydanie II”?

Książki dla copywriterów - Twoja firma w social mediach

  • jak dbać o relacje w social media z klientami, fanami, innymi blogerami.
  • zmiany kanałów social media na przestrzeni lat,
  • od czego zacząć przygotowania do zaplanowania własnej strategii w social media,
  • w jaki sposób wykorzystać narzędzie monitoringu z korzyścią dla siebie lub swojej firmy i które z systemów wybrać (porównanie),
  • o czym pamiętać rozpoczynając działania conent marketingowe,
  • jak dbać o zaangażowanie w mediach społecznościowych,
  • w jaki sposób sprawdzić czy odniosło się sukces, 
  • jak zautomatyzować obsługę klienta m.in. przez boty i zaoszczędzić czas,
  • wskazówki jak działać na Twitterze i w innych mediach. 

Książka to trochę powrót do przeszłości: na początku autor przedstawia, jak powstawały i rozwijały się kanały social media. Ponadto jest też porównanie poszczególnych social mediów np. Facebooka z Twitterem. Opowieść o tym, w jaki sposób powstała sieć (od eksperymentu amerykańskiego wojska aż po kilka innych w między czasie); informacje o kanałach, które się nie przyjęły i które nie mają przyszłości np. Snapchat. Nie brakuje też ciekawych historii: jak za pomocą social media zyskać klientów i czym się wyróżnić w ich obsłudze. 

Osoby, które przeprowadzają konkursy, dowiedzą się jak robić to zgodnie z prawem. Natomiast te, które od jakiegoś czasu zastanawiają się jak stworzyć bota dla swojej firmy, dowiedzą się, jak to zrobić, aby zautomatyzować proces obsługi klienta w social mediach. Dla osób, które szukają pracy, są w książce porady, jak działać na LinkedIn. 

Książki dla copywriterów - Twoja firma w social mediach

Oprócz tego, jest dużo o tworzeniu kampanii reklamowych na Facebooku; o tym, w jaki sposób zacząć to robić z korzyścią dla siebie i swojej marki; a i o tym, że tak naprawdę nie potrzebujesz ogromnego budżetu, aby zacząć się reklamować. Wystarczy zacząć od niewielkich kwot np. od 50 lub 100 zł, aby zobaczyć efekty kampanii.   

Marcin Żukowski opowiada o tym, jak dbać o relacje z użytkownikami, jak obsługiwać klientów i jaka powinna być marka, aby sprzedaż jej produktów była skuteczna. Wewnątrz jest też jasno wyjaśnione, dlaczego warto wyznaczać cele dla tworzonych kampanii; jakie są modele rozliczeniowe; jak zacząć nagrywać na Youtube i dlaczego można się tym zainteresować oraz jakie mogą być z tego korzyści.  

Książki dla copywriterów - Twoja firma w social mediach

Książka pełna jest też świetnych narzędzi pomocnych do marketingu w mediach społecznościowych nieograniczonych wyłącznie do narzędzi ułatwiających monitorowanie wzmianek. Porównanie poszczególnych rodzajów monitoringu będzie pomocne dla kogoś, kto zastanawia się nad tym, jakie narzędzie do monitoringu wybrać, rozważa czy tego typu usługi są dla niego.

Czy warto kupić drugie wydanie książki? 

 

Moim zdaniem warto, bo nie tylko pokazuje inne spojrzenie na media społecznościowe, ale też odświeża marketingową wiedzę, która przyda się każdemu: początkującym w kampaniach reklamowych, właścicielom firm, freelancerom, copywriterom, social media menadżerom. Stworzona jest tak, aby prowadziła czytelnika za rękę. Uważam, że ta publikacja nie jest tylko dla właścicieli firm czy osób, które myślą o własnych biznesach. Mimo że to książka o marketingu to znajdzie się też kilka podpowiedzi dla blogerów. Nie brakuje też informacji jak zarabiać na tworzonych treściach i w jaki sposób dbać o relacje z firmami, innymi blogerami. Jedyne, co mi nie pasuje to w pewnych miejscach wulgarne wtrącenia. 

Czym się różni pierwsza wersja książki od drugiej?

Obie wersje książek mają te same rozdziały, ale druga wersja książki jest bardziej rozbudowana mimo że sporo rozdziałów się ze sobą powtarza. Jak wiadomo, social media zmieniają się bardzo szybko, dlatego polecam II wydanie książki dla copywriterów – „Twoja firma w social mediach”. W pierwszej wersji książki było napisane, że to Snapchat jest na topie, zaś w drugiej, że raczej nie ma przyszłości, a jego potencjał nie jest wykorzystany. 

Pocztówki z powstania
Praca freelance przy dziecku - jak to u nas wygląda?

To Ci się może spodobać! :)

Przejdź do paska narzędzi